Ik krijg een brief van een incasso-bureau, wat nu?

Betaal zo snel mogelijk! Lukt dat niet? Bel ons. Laat het niet liggen, want dan lopen de kosten steeds hoger op.

Ik heb een aanmaning ontvangen, wat nu?

Een aanmaning betekent dat u de rekening niet heeft betaald. Ook niet nadat we u een herinnering hebben gestuurd. Een aanmaning is een laatste vraag om te betalen.

Betaal zo snel mogelijk! Lukt dat niet, bel ons.

Als u niet betaalt, moeten we een incasso-bureau inschakelen. Dat kost extra geld en dat moet u betalen.

Daarom kunt u ons nu beter bellen zodat we afspraken kunnen maken over de betaling van de rekening.

Ik heb betaald en krijg een herinnering, wat nu?

De betaling was tegelijk met het versturen van de herinnering. Kijk goed na of het om dezelfde factuur gaat. Dat ziet u aan het factuurnummer. Is het inderdaad dezelfde? U hoeft niets te doen.

Mijn factuur klopt niet, wat nu?

Controleer de factuur goed. Misschien is de behandeldatum anders dan de datum van de rekening. Klopt de factuur toch niet? Bel ons.

Ik ben mijn rekening kwijt, mag ik een kopie?

Misschien heeft u de rekening (de factuur) nodig voor de verzekering. Als u de rekening bent kwijtgeraakt, is er geen probleem. Bel ons, dan sturen we u een kopie.

Hoe kan ik een factuur betalen?

In uw factuur staat een link om met iDEAL te betalen. U kunt de gegevens ook invoeren bij uw eigen digitale bank. Typ het factuurnummer en uw cliëntnummer dan goed over.

U heeft 14 dagen de tijd om de factuur te betalen.

Wat zijn de kosten van de behandeling?

Wij sturen de rekeningen direct naar uw zorgverzekeraar. Maar bent u niet aanvullend verzekerd of zijn uw behandelingen op? Dan sturen wij u een factuur.

Wij hanteren onderstaande tarieven:

Zitting fysiotherapie € 40,00
Zitting fysiotherapie aan huis € 45,00

Screening, intake en onderzoek € 52,50
Intake en onderzoek na verwijzing € 52,50
Intake en onderzoek na verwijzing met toeslag aan huis € 57,50

Waarom moet ik mijn behandeling zelf betalen?

Bent u niet aanvullend verzekerd? Of is het aantal behandelingen dat vergoed wordt, op? Dan moet u uw behandelingen zelf betalen.

Heeft u een chronische klacht? Staat uw klacht op de lijst met klachten die vergoed worden, dan krijgt u de vervolgbehandelingen vergoed uit de basisverzekering. Bent u niet aanvullend verzekerd? Dan moet u de eerste 20 behandelingen zelf betalen. Staat uw klacht niet op de lijst? Bent u niet aanvullend verzekerd? Dan moet u alle behandelingen zelf betalen.

Ik heb een chronische klacht, wordt mijn behandeling vergoed?

Soms. Of u in aanmerking komt, kunt u vinden op de website van Zorgvergoeding. Heeft u een klacht die op deze lijst staat? Van uw huisarts of specialist krijgt u een doorverwijzing. Hiermee worden uw behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering. De eerste 20 behandelingen worden daaruit niet vergoed. Die worden uit uw aanvullende verzekering betaald. Heeft u die niet? Dan betaalt u de eerste serie zelf.