Vraag en antwoord
- Ga naar:
- Algemeen
Algemeen
- Wat zijn de kosten van de behandeling?
Wij sturen de rekeningen direct naar uw zorgverzekeraar. Maar bent u niet aanvullend verzekerd of zijn uw behandelingen op? Dan sturen wij u een factuur.
Wij hanteren onderstaande tarieven:
Zitting fysiotherapie € 40,00
Zitting fysiotherapie aan huis € 50,00Screening, intake en onderzoek € 52,50
Intake en onderzoek na verwijzing € 52,50
Intake en onderzoek na verwijzing met toeslag aan huis € 62,50- Mijn factuur klopt niet, wat nu?
Controleer de factuur goed. Misschien is de behandeldatum anders dan de datum van de rekening. Klopt de factuur toch niet? Bel ons.
- Ik heb betaald en krijg een herinnering, wat nu?
De betaling was tegelijk met het versturen van de herinnering. Kijk goed na of het om dezelfde factuur gaat. Dat ziet u aan het factuurnummer. Is het inderdaad dezelfde? U hoeft niets te doen.
- Ik krijg een brief van een incasso-bureau, wat nu?
Betaal zo snel mogelijk! Lukt dat niet? Bel ons. Laat het niet liggen, want dan lopen de kosten steeds hoger op.
- Is er een contract met mijn zorgverzekeraar?
Fysiotherapie Sanitas heeft goede afspraken met alle zorgverzekeraars. Bent u aanvullend verzekerd voor fysiotherapie? Dan worden uw behandelingen vergoed. Wel geldt altijd eerst uw eigen risico en het aantal behandelingen dat vergoed wordt wisselt per verzekeraar en polis.
- Waarom moet ik mijn behandeling zelf betalen?
Bent u niet aanvullend verzekerd? Of is het aantal behandelingen dat vergoed wordt, op? Dan moet u uw behandelingen zelf betalen.
Heeft u een chronische klacht? Staat uw klacht op de lijst met klachten die vergoed worden, dan krijgt u de vervolgbehandelingen vergoed uit de basisverzekering. Bent u niet aanvullend verzekerd? Dan moet u de eerste 20 behandelingen zelf betalen. Staat uw klacht niet op de lijst? Bent u niet aanvullend verzekerd? Dan moet u alle behandelingen zelf betalen.
- Ik heb een chronische klacht, wordt mijn behandeling vergoed?
Soms. Of u in aanmerking komt, kunt u vinden op de website van Zorgvergoeding. Heeft u een klacht die op deze lijst staat? Van uw huisarts of specialist krijgt u een doorverwijzing. Hiermee worden uw behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering. De eerste 20 behandelingen worden daaruit niet vergoed. Die worden uit uw aanvullende verzekering betaald. Heeft u die niet? Dan betaalt u de eerste serie zelf.
- Ik ben niet verzekerd voor fysiotherapie, wat nu?
U kunt zeker bij ons terecht. Vraag na wat de mogelijkheden en tarieven zijn bij de balie of bel ons!
- Hoe kan ik een factuur betalen?
In uw factuur staat een link om met iDEAL te betalen. U kunt de gegevens ook invoeren bij uw eigen digitale bank. Typ het factuurnummer en uw cliëntnummer dan goed over.
U heeft 14 dagen de tijd om de factuur te betalen.
- Ik ben mijn rekening kwijt, mag ik een kopie?
Misschien heeft u de rekening (de factuur) nodig voor de verzekering. Als u de rekening bent kwijtgeraakt, is er geen probleem. Bel ons, dan sturen we u een kopie.
- Ik heb een aanmaning ontvangen, wat nu?
Een aanmaning betekent dat u de rekening niet heeft betaald. Ook niet nadat we u een herinnering hebben gestuurd. Een aanmaning is een laatste vraag om te betalen.
Betaal zo snel mogelijk! Lukt dat niet, bel ons.
Als u niet betaalt, moeten we een incasso-bureau inschakelen. Dat kost extra geld en dat moet u betalen.
Daarom kunt u ons nu beter bellen zodat we afspraken kunnen maken over de betaling van de rekening.
- Zit fysiotherapie in de basisverzekering?
Fysiotherapie zit gedeeltelijk in het basispakket. Wat u precies vergoed krijgt hangt af van uw leeftijd en de reden waarom u fysiotherapie krijgt. Met een aanvullende verzekering kunnen uw behandelingen wel vergoed worden. Het aantal hangt af van uw verzekeraar en pakket. Vraag dit van te voren na bij uw verzekeraar.
Heeft u een chronische klacht? Dan worden de behandelingen soms wel vergoed uit de basisverzekering. Vraag dit na bij uw verzekeraar.
- Hoeveel behandelingen krijg ik vergoed?
Het aantal behandelingen dat vergoed wordt, hangt af van uw verzekeraar en uw aanvullende pakket. Vraag dit na bij uw verzekeraar.
- Wordt mijn behandeling vergoed?
Bent u aanvullend verzekerd? Dan wordt uw behandeling vergoed. Wel geldt eerst uw eigen risico. Het aantal behandelingen dat wordt vergoed, verschilt per verzekeraar. Vraag van te voren aan uw eigen verzekeraar, hoeveel behandelingen vergoed worden.
Bent u niet aanvullend verzekerd? Dan worden uw behandelingen niet vergoed. Heeft u een chronische aandoening? Dan worden uw behandelingen soms vergoed vanuit de basisverzekering.
- Wordt massage vergoed?
Dat hangt af van uw verzekeraar en uw aanvullende pakket.
Massages zijn belangrijk voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid. Steeds meer zorgverzekeraars zien dat in. Vraag aan uw verzekeraar wat u vergoed krijgt.
Staat uw vraag er niet tussen?
Stel dan uw vraag via het contactformulier.
"*" geeft vereiste velden aan